Mecseki Láthatatlanok Emléktúra - képes beszámoló

A közel 30 km hosszú emléktúra kiváló, bajtársias hangulatban telt. Dicsőség az antikommunista szabadságharcosoknak!

Az időjárás a túrát megelőző héten nem volt kegyes azokhoz, akik ezt a hétvégét a természetben kívánták tölteni. Az emléktúra előestéjén és napjának hajnalán is megnyíltak az ég csatornái.

Ennek ellenére kegyesek voltak a megemlékezőkhöz az égiek, hiszen a túra időtartama alatt egy csepp eső sem hullott, sőt, a táv egy részét verőfényes napsütésben tehettük meg.

Az emléktúra immár második alkalommal haladt az új, kelet-mecseki útvonalon. A túrázók reggel 7 óra után találkoztak Pécsváradon a Szentháromság téren, Málics Ottó emléktáblájánál, ahol egy rövid megemlékező beszéd után együtt helyezték el az emlékezés koszorúját. Málics Ottó a pécsváradi rendőrkapitányságnál a szovjetek ellen intézett támadásban halt hősi halált 1956. november 14-én.

A csoport ezután útnak indult Kisújbánya irányába. Ezen a szakaszon érintettük a Gomba-házat, a Réka-kunyhót, majd Kisújbányára érve a művelődési házat, melynek udvarán megpihentünk. Kisújbányán ez az épület szolgált a felkelők főhadiszállásaként, miután Vágottpusztáról menekülni kényszerültek.

Innen tovább indulva Óbánya felé vettük az irány a festői szépségű lépcsős vízeséseknél (Ferde-vízesés), mely a Kisújbányát és Óbányát összekötő völgyben található.

Óbánya központjából a Réka-völgy felé indultunk tovább, melyhez először fel kellett kapaszkodnunk egy igen meredek emelkedőn, hogy majd ismét leereszkedhessünk. Miután a Réka-völgyben végighaladtunk a turistaösvényen, illetve ezek után ismét felkanyarogtunk a bitumenes erdészeti útra, elértünk a Fodorgyöpi kulcsosházig, mely megfigyelési pontként szolgált a szabadságharcosok Varasdi völgyhídnál végrehajtott támadásánál.

Innen a kék jelzésen indultunk vissza Pécsvárad, illetve Zengővárkony irányba. A Zengővárkony külterületén található ősi szelídgesztenyésnél történt meg az emléklapok átadása a túrázók részére. Innen csupán néhány kilométer séta következett az eredeti indulási pontunkig.

A közel 30 km hosszú emléktúra kiváló, bajtársias hangulatban telt.

Dicsőség az antikommunista szabadságharcosoknak!